יום שלישי, 1 באוגוסט 2017

ברלין וסקסוניה השיווצרית- הטיול המשפחתי שלנו לקיץ 2017

הכל התחיל כשהחלטתי שהשנה אני מגשימה חלום וטסה להופעה של סלין דיון.
רכשנו כרטיסים ליולי 2017 ואז הבנו שיהיה מיותר שנטוס, נחזור ושוב נטוס לחופשה המשפחתית עם הילדים (בני 10 ו7), והחלטנו להרכיב טיול שיוצא מברלין, השאלה לאן?

לאחר חפירות רבות, באתרים כמו למטייל ו2 קבוצות פייסבוק מדהימות:

הצלחתי להרכיב מסלול מעגלי של 9 ימים מלאים, המחולק ל2 חלקים: 3  ימים בברלין ועוד 6 ימים עם רכב במסלול מעגלי, כמפורט להלן:

ימים 1-3 ברלין- לינה בברלין
יום 4- שפרוולד + טרופיקל איילנד- לינה בלובנאו
יום 5- בסטאי- לינה בדרזדן
יום 6- הרנסקו ובאד שנדאו- לינה בדרזדן
יום 7- פארק שעשועים בלאנטיס- לינה בליפצייג
יום 8- מבצר קוגנישטיין ופארק הקולנוע פוטסדאם- לינה בפוטסדאם
יום 9- פוטסדאם, בית ועידת ונזה, רציף 17 - לינה בברלין
יום 10- בבוקר- טסים הביתה....

להלן הביצוע בפועל:

ימים 1-3 ברלין- לינה בברלין
יום 4- שפרוולד + פארק מים SPREEWELTEN- לינה בלובנאו
יום 5- בסטאי- לינה בדרזדן
יום 6- הרנסקו ובאד שנדאו- לינה בדרזדן
יום 7- פארק שעשועים בלאנטיס- לינה בליפצייג
יום 8- אנדרטת השואה בליפצייג, פארק הקולנוע + הרובע ההולנדי, והעיר העתיקה- לינה בפוטסדאם
יום 9- פארק סנוסי, בית ועידת ונזה, רציף 17 - לינה בברלין
יום 10- בבוקר- טסים הביתה....

*הייתה טעות קלה בתכנון- אותה הבנתי בדיעבד- מבצר קוגנישטיין קרוב יותר לדרזדן ולכן נכון היה שיהיה ביום 8 ואז ביום 9 את פארק בלאנטיס.

יום 1

רייכסטאג Reichstag - תאמנו כמה שבועות מראש תאריך ושעה, הקדמנו קצת ולא הייתה בעיה. עלינו ישר לכיפה לתצפית (לצערי החלק המקורה של הכיפה היה סגור לשיפוצים ולכן הסתובבנו רק מסביב לה).

שער ברנדנבורג Brandenburger Tor

אנדרטה לזכר שואת הצוענים ופארק הטירגארטן Tiergarten

האנדרטה לזכר יהודי אירופה שנרצחו Denkmal für die ermordeten Juden Europas

פוצדאמר פלאץ (Potsdamer Platz) כולל ביקור בסוני סנטר ותצפית ממרפסת Panoramapunkt שבמגדל המשרדים קולהוף Kollhoff Tower (חלק מהתצפית: בניין סוני סנטר והרייכסטאג)

שריד של חומת ברלין בכיכר הנ"ל:

ביקור באלכסנדר פלאץ- כולל הגלריה, קניות בפרימארק וכד'...

מגדל הטלוויזיה:

ביקור בקומת הצעצועים (3 ) בגלריה שבאלכסנדר פלאץ (תערוכות מתחלפות), להלן מה שהיה כשבקרנו:

יום 2

התחלנו את היום בז'נדארמנמארקט Gendarmenmarkt- כיכר שהבנתי שהיא מאד יפה, לצערי, עקב קונצרט שעתיד היה להתקיים בה, היא הייתה סגורה למבקרים. זה מה שהצלחתי לקלוט מהצד:

משם צעדנו לככר בבלפלאץ Bebelplatz, בה נמצאת אנדרטת הספרייה הריקה ומבנים יפים נוספים.

היעד הבא, שדרת אונטר דן לינדן Unter den Linden, למעשה בעיקר טיילנו לאורכה עד למפגש עם רחוב Friedrich strasse, שם בקרנו בDrive Volkswagen Group Forum- אולם תצוגה של רכבי יוקרה שכולל תערוכות נוספות.

לאחר מכן, עשינו דרכנו אל חנות השוקולד הידועה ריטר ספורט Ritter Sport Museum-
במקום אפשר לקנות את כל סוגי השוקולד שהם מייצרים, כולל שוקולד למריחה שאין בחנויות .
(טיפ מניסיון- אם אתם קונים את הממרח, ארזו במזוודה שנשלחת במטוס, אחרת יזרקו לכם את זה בבידוק הבטחוני :-( )
כמו כן יש שם סרטון על הכנת השוקולד ואפשרות להכנת שוקולד בהעדפה אישית.

צ'קפוינט צ'ארלי Checkpoint Charlie נקודת המעבר המרכזית ביותר שהייתה בין מזרח גרמניה למערבה, הייתה היעד הבא. מניחה שאילולא היינו באזור, לא היינו מגיעים לשם מדובר בביתן עליו מתנוסס שלט עם שם המקום וכן מספר חיילים איתם ניתן להצטלם, תמורת 10 אירו למשפחה.

בשלב הזה, החלטנו לפנק את הילדים באטרקציה מגניבה-מיני גולף תלת מימד 3D Black Light Mini Golf
הנמצא ברחוב Ordensmeisterstraße 1. במקום ( לא ממוזג) יש גם משחקיה מגניבה, משחקי לייזר ועוד.
אנחנו התנסינו רק בגולף והיה מהמם! עלות 6 אירו לשחקן, תוספת 1 אירו למשקפי תלת מימד.

בסמוך לגולף יש קניון ממש נחמד ולא מפורסם, Tempelhofer Hafen

יום 3
היום השלישי לטיול היה יום ראשון בשבוע ולכן מרבית החנויות/ קניונים היו סגורים.
החלטנו לפתוח את היום באזור האקשר מרקט (Hackescher Markt) וכמובן החצרות המפורסמות Hackescher Hoffe. חייבת להודות, שלא הבנתי על מה המהומה. חנויות בוטיק קטנות, שברובן סגורות (כנראה כי יום ראשון), גינות מטופחות בין ביניינים וזהו בערך.

משם המשכנו לכיון בית הכנסת החדש Neus Synagoge Berlin, תמיד מרגש לראות כיתוב בעברית ומגן דוד.

משם עברנו דרך אי המוזיאונים - די במקרה, אבל לא נשארנו לביקור באזור אלא המשכנו ליעד הבא-
איסט סייד גלרי- East Side Gallery השריד הארוך ביותר שנותר מחומת ברלין. 1.3 ק"מ של ציורי קיר עם מסר חבוי/ גלוי... דרך חלק מהציורים, ניתן לקבל תחושה של מה שהיה שם..

עשינו עצירה בקתדרלת ברלין Berliner Dom (לא נכנסנו)

בדרכנו למלון, עצרנו לארוחת ערב ברובע ניקולאי, שלצערי לא הספקנו לשוטט בו.

ואז, הרגע לו חיכיתי- יצאנו להופעה של האחת והיחידה- סלין דיון!!!
ההופעה התקיימה באולם מרצדס ארנה המפואר, ישבנו בשורה 4- באמצע- ממש מולה!!!
היה מרגש וחוויתי מאד!

בלילות 1-3, ישנו במלון Novotel Berlin Mitte

יום 4
היום מתחיל החלק השני של הטיול, שכרנו רכב והתחלנו במסלול.
יעד ראשון היה שפרוואלד Spreewald- אזור שמאוד דומה לחיטהורן שבהולנד.
עיירות המוקפות תעלות, וניתן לעשות שייט (עצמי או עם קבוצה), ולהתרשם מהבתים והחיים בטבע.
אנחנו שכרנו סירה בלובנאו, מBootsverleih Richter , הקפנו את הכפר לאדה (Lehda)- בו גם ישנו.

חשוב להדגיש- האזור מלא ביתושים טורדניים! חייבים להימרח בתרסיס נגד יתושים, אם כי לא תמיד הוא עזר. תבואו מוכנים....

טיילנו מעט בעיירה וחפשנו מקום לאכול צהריים, לבסוף קנינו מלפפונים חמוצים המיוצרים במקום ונסענו לאכול במקום אחר (לא מצאנו מקום שהתאים לנו מבחינה קולינרית).
משם, נסענו לפארק מים Spreewelten הנמצא בסביבת לובנאו. מדובר בפארק לא גדול, הכולל מספר מתחמים- מגלשות מים, בריכה מקורה (לגדולים ולקטנים) וכל חצי שעה יש בריכת גלים, מערבולת נחמדה,
בריכה מחוממת גדולה, ג'קוזי, והמון משחקים בחלק החיצוני (שולחן פינג פונג, מגרש כדורסל ועוד...)
החלק הכי מיוחד בפארק- הינו בריכה חיצונית ולה קיר זכוכית דרכו ניתן לראות פינגויינים השוחים בבריכה המקבילה. חוויה מיוחדת ממש!!! הפארק נסגר בעשר בלילה.

כמו כן יש אזור סאונה אליו לא נכנסנו (מתחם נפרד בתשלום נוסף)

ומשם למלון Hotelanlage Starick

יום 5
בדרכנו לשמורת בסטאי Basteigebiet-עמודי סלע המתנשאים מעל נהר האלבה ומעל העיירה Rathen.
עברנו דרך כל היופי הזה:

שמגיעים, מומלץ להחנות את הרכב בחניון הקרוב לשמורה (לא הראשון שרואים שממנו יוצאים שאטלים).
מהחניה יש כ10 דקות הליכה לשמורה, אנחנו התפנקנו בכרכרה עם סוסים שלקחה אותנו עד הכניסה.

למי שמעוניין במסלול הקצר והממצה, יש לפנות שמאלה (המסלול השני שבתמונה)

הכניסה לשמורה חינם, אך אם מעוניינים לראות את הגשר במלואו ולסייר בשרידי המבצר,
משלמים בביתן הממוקם בכניסה למבצר (אגב- לא ממש רואים מבצר, אבל הנוף משם מרשים).

באזור החניה, ממוקמת מסעדה עם המון מתקנים מגניבים לילדים.
לא אכלנו בה, אבל הצצתי פנימה וזה נראה קסום!

משם נסענו לדרזדן, צ'ק אין במלון ויצאנו לסייר בעיר המהממת הזו!!!

בסוף היום, חזרנו למלון והילדים לא ויתרו על שחיה לילית בבריכת המלון...

יום 6
היום בתכנית- נסיעה לשמורת Hrensko הרנסקו וביקור בעיירה באד שנדאו BAD SCHANDAU
שמורת הרנסקו נמצאת ממש אחרי שחוצים את הגבול בין גרמניה לצ'כיה.
חנינו ליד מסעדת klepac ושילמנו במסעדה בעבורה החניה.
יצאנו למסלול שכולל קטע הליכה של 20 דקות ולאחר מכן 20 דקות שייט בגונדולה כשמשני הצדדים, ניצבים להם קירות הקניון גבוהים וזקופים. קטע השייט נקרא קניון Edmund Gorge .

ניתן להמשיך לקטע הליכה וקטע שייט נוספים אך בחרנו לחזור על עצמנו. סה"כ זמן המסלול כשעתיים וחצי.

מהרנסקו נסענו לעיירת באד שנדאו שם חנינו את הרכב באזור בריכת טוסקנה טרמה, שם אכלנו ארוחת צהריים במסעדה איטלקית ואז חצינו את הכביש לעבר המעלית השקופה, הפעילה משנת 1905 לתצפית

בדיעבד, ממש לא היה הכרחי לעלות לתצפית הזו.

חזרנו לדרזדן לקניות וארוחת ערב ומשם למלון, שוב לשחייה לילית...

בדרזדן לנו במלון מהמם ומאד מומלץ Maritim Hotel Dresden

יום 7
פתחנו את היום בביקור בארמון צווינגר (Zwinger) שבדרזדן.

ולאחר מכאן נסענו לפארק השעשועים BELANTIS שבליפצייג.

פארק שעשועים שמחולק למתחמים שונים- כמו "אי אבירים", "עמק הפרעונים" וכד'
מגוון אטקרציות, מסעדות ועוד....130 אירו לזוג פלוס 2, פתוח מ10 עד שש בערב.

לאחר יום כיפי בפארק, נסענו לטייל קצת בליפצייג, שהתגלתה כעיר מהממת!

לנו במלון Meininger Hotel Leipzig Hauptbahnhof שנמצא במיקום מעולה.

יום 8
בבוקר נסענו לאנדרטה המורכבת מ140 כסאות לזכר 14,000 קורבנות השואה בליפצייג.

ומשם במעבר חד נסענו לפארק הקולנוע Babelsberg Filmpark בפוטסדאם.

בפארק יש מספר הופעות במהלך היום, כאשר ההופעה שאהבנו במיוחד היא ההופעה שמדמה קטע מסרט מתח הכולל פעלולים יפים ומיוחדים, ההופעה התקיימה בשעה 14:30. כמו כן יש מספר סרטים ואטרקציות שצריך לעמוד בתור עבורן וכל היתר זה פשוט להסתובב בעולמות קולנוע, חדר איפור, חדר הלבשה ועוד.
היינו בפארק כ4 שעות אז לא הספקנו לבקר בכולו- אבל מה שראינו היה בהחלט מספק ומעניין.
אגב-ההופעות בגרמנית בלבד.

מהפארק נסענו לפוטסדאם וטיילנו ברובע ההולנדי וראינו כמה מנקודות הציון החשובות בעיר העתיקה.

לאחר מכן הלכנו למלון שלנו Dorint Sanssouci Berlin/Potsdam לשחייה לילית ולינה.

יום 9
התחלנו את היום בגני סנסוסי שם בקרנו בארמון סנסוסי Schloss Sanssouci ובארמון החדש Neues Palais.מדובר במבנים מרשימים במיוחד ולצידם גנים מטופלים, מזרקות ועוד.

משם נסענו לגשר המרגלים:

וממנו לבית ועידת ונזה, בה התכנסו נציגי הממשל הנאצי והחליטו כיצד ליישם את "הפתרון הסופי"- התוכנית להשמדת יהודי אירופה. לא להאמין באיזו וילה יפה, עם נוף קסום ופסטוראלי, התקבלה החלטה כזו לא אנושית, מלאה ברוע ואכזריות.

משם נסענו לרציף 17, ברציף זה הועברו מאות אלפי יהודים למחנות ריכוז. העדות המצמררת חרוטה על המסילה באמצעות מספרי המשלוחים, התאריכים והיעדים המדויקים של כל משלוח ומשלוח.

אחרי יום טעון רגשית, נסענו לברלין לסידורים אחרונים, קניות, החזרי מס וכד'.

לנו במלון Holiday Inn Berlin- Schoenefeld Airport הסמוך לשדה התעופה ובו ניתן לראות שריד נוסף של חומת ברלין.

ובבוקר שלמחרת קמנו לטיסת בוקר, חזרה למדינתנו האהובה והבטוחה.

*** דגל ישראל שבתי ואני הכנו בפארק בלאנטיס.